Veelgestelde vragen

Op Kluskenner kun je terecht voor allerlei soorten diensten. Bij al deze diensten kun je veel uitleg vinden over wat de dienst precies inhoudt en waar je op moet letten bij het inschakelen van een specialist. Het zou echter kunnen dat je toch nog vragen hebt met betrekking tot het inhuren van een vakman via Kluskenner. We zetten daarom de veelgestelde vragen voor je op een rij, wie weet staat het antwoord er tussen.

Over Kluskenner

Wat is Kluskenner?

Op Kluskenner ben je aan het juiste adres om een specialist te vinden voor jouw klus. Je voert je postcode in en levert een omschrijving van je klus aan. Hierna gaan wij aan het werk om vakmannen/vrouwen te vinden die jouw opdracht willen uitvoeren. Vervolgens ontvang je vrijblijvend meerdere offertes die je kunt vergelijken.

Is Kluskenner gratis?

Ja, het is gratis om gebruik te maken van Kluskenner. Schakel je een professional in via Kluskenner? Dan ontvangen wij een percentage van het bedrag. Maak je geen zorgen, dit betekent niet dat het bedrag hoger zal zijn; ons percentage wordt niet doorgerekend naar jou als klant.

Vinden jullie altijd iemand voor de klus?

Omdat de vakmannen/vrouwen vrij zijn om zelf te bepalen of ze een klus wel of niet oppakken kunnen we nooit 100% garantie geven dat we iemand zullen vinden voor jouw klus. Door een goede omschrijving van je klus in te dienen draag je er echter wel aan bij dat deze sneller aangenomen zal worden door een vakman, dus dit willen we ook zeker adviseren.

Zijn alle aangesloten vakmannen/vrouwen gecertificeerd?

Nee, niet alle specialisten zijn gecertificeerd alhoewel de meeste wel ingeschreven staan bij de KVK. Het is daarom raadzaam om te informeren naar de specialisten van wie je een offerte hebt ontvangen.

Is Kluskenner verzekerd?

Deze verantwoordelijkheid ligt bij de vakmannen en vrouwen. Informeer dus of een vakman/vrouw over een aansprakelijkheidsverzekering beschikt wanneer je een offerte ontvangt.

Over de klus

Kan ik de status van mijn aanvraag inzien?

Zodra je jouw klus hebt ingediend ontvang je hierover een bevestigingsmail. Vervolgens ontvang je van geïnteresseerde vakmannen/vrouwen hun offertes.  Tussendoor is het niet mogelijk om naar de status van je aanvraag te kijken.

Moet ik thuis zijn voor de afspraak?

Ja, er moet altijd iemand aanwezig zijn om de vakman/vrouw binnen te laten. Of je vervolgens aanwezig blijft is aan jou, alhoewel we dit wel aanraden.

Kan ik mijn klus annuleren?

De voorwaarden met betrekking tot annuleren dien je af te stemmen met de vakman/vrouw.

Kan ik de datum en tijden van mijn klus aanpassen?

Wanneer je de datum en tijd van je klus wilt aanpassen dien je een nieuwe klus door te geven. Offertes op je eerdere klus kun je vervolgens negeren.

Over de vakman/vrouw

Hoe kan ik de vakman/vrouw bereiken?

Zodra je de offerte accepteert zul je de contactgegevens van de vakman/vrouw ontvangen. Krijg je hem of haar niet telefonisch te pakken kun je overwegen een WhatsApp-bericht of sms’je te sturen met het verzoek om contact op te nemen. Houd er rekening mee dat vakmensen druk zijn. Vaak zijn ze bezig met een andere klus of onderweg, waardoor ze niet direct kunnen reageren.

De vakman/vrouw maakt de klus niet af, wat nu?

De verantwoordelijkheid voor het afronden van de klus ligt bij de vakman/vrouw. Probeer er daarom altijd eerst met hem of haar uit te komen en sluit uit dat er geen sprake is van miscommunicatie of een misverstand. Om problemen te voorkomen is het raadzaam overeen te komen dat je de factuur pas betaalt na volledige afronding van de klus. Heb je al betaald en komt de vakman zijn of haar verantwoordelijkheid niet na? In dit zeldzame geval kun je overwegen om juridische stappen te overwegen. Laat dan ook zeker een klacht achter; vakmannen/vrouwen met gegronde klachten worden van ons platform verwijderd.

De vakman/vrouw heeft slecht werk geleverd, wat nu?

Wij verwachten van de aangesloten vakmannen- en vrouwen uiteraard dat ze goed werk leveren. Hij of zij is hier dan ook volledig verantwoordelijk voor. Mocht het resultaat desondanks toch niet naar wens zijn, meld dit dan direct bij de vakman/vrouw. Misschien was er sprake van miscommunicatie of een misverstand. Een vakman/vrouw heeft altijd het wettelijke recht op een tweede kans om het werk naar alsnog naar wens uit te voeren. Indien dit ook niet tot het gewenste resultaat leidt kun je advies vragen aan een deskundige en met de vakman/vrouw overleggen dat degene die geen gelijk krijgt de rekening voor dit advies moet betalen. Ook kun je de optie bespreken om (een deel van) de rekening niet te betalen, of de overeenkomst te beëindigen.

De vakman/vrouw heeft schade veroorzaakt, wat nu?

Wanneer je een vakman/vrouw inschakelt is het raadzaam om altijd eerst na te gaan of hij of zij in het bezit is van een aansprakelijkheidsverzekering. Wanneer dit het geval is, is schade namelijk gedekt door zijn of haar verzekeraar. Heeft de vakman/vrouw geen aansprakelijkheidsverzekering? In dat geval is de schade voor zijn of haar eigen rekening. Meld deze schade wel zo snel mogelijk. Hoe langer je hiermee wacht, hoe lastiger het bewijzen wordt dat de schade door de vakman/vrouw is veroorzaakt.

De vakman/vrouw komt niet opdagen, wat nu?

Het is erg vervelend wanneer de vakman/vrouw niet op komt dagen voor de afspraak die jullie onderling gemaakt hebben. Probeer hem of haar te contacteren om uit te sluiten dat er sprake is van een misverstand. Indien hij of zij het contact echter blokkeert en niets laat horen kun je het beste een klacht indienen bij ons. Vakmannen/vrouwen met gegronde klachten worden namelijk van ons platform verwijderd. Hierna kun je het beste opnieuw je klus indienen, of eventueel in zee gaan met een andere partij die jou eerder al een offerte heeft gestuurd.